۱۳۸۹ شهریور ۲۸, یکشنبه

پوتراجایا

پیش نویس : پس از چندی مالامال از مشغله های بیخود و با خود بودندی و گاها" حتی فراموش کردندی که یک فقره وبلاگ هم داشتندی این هفته فرصتی دست دادندی که یک سرکی بکشندی با این امید که دیگر بارغیبتی نباشندی و مجالی باشندی که بیشتر آپ نمودندی.

الا ایحال پس از یک فقره سفر مبسوط دکترجان به بلاد کفر و بی ناموسی آمریکا با سخنرانی گهربار چونان گذشته نه چندان دور که دست لولوهای مربوطه را بریدندی تا نگاه چپ بر ممه های وطنی ما نکنندی ،چنان تو دهنی محکمی بر دهان نا مبارک این دشمن خونخوار ایران زمین کوبانیدندی که به محض باز کردن صفحه یاهوی مربوطه چشممان به جمال نورانی ایشان منور گردیدندی چونان که تا شب از فرط شارژ روحی معلق زدندی!!!

دیگر اینکه یک عده که معلوممان نبود که از کجا اجیر گشته بودندی شایعه ای بی اساس مبنی بردست و پنجه نرم کردن حاج آقا جنتی با حضرت عزراییل نمودندی که خوشبختانه نه تنها واقعیت نداشتندی بلکه عده هم بر سر کار رفتندی تا حداقل مشکل بیکاری هم برای مدتی هرچند کوتاه مرتفع گردندی.

و در نهایت اینکه از همه مومنات عزیز تقاضا داشتندی بنشینندی همان سبزی پاک کنندی یا آشپزی نمایندی یا با اقدس خانوم یا شمسی خانوم غیبت در و همسایه را بکنندی یا نهایتا" به کلاسهای حرکات موزون و ناموزون روندی بهتر از دیدن این برنامه های ورزشی بی ناموسی بودندی به جان آدمیت قسم!!!

اصل نوشت :

بالاخره فرصتی دست داد تا جناب نبضگیر عزیز را از نزدیک زیارت کنیم و نه تنها کلی از حضورشان مستفیظ گردیدیم فرصتی هم یافتیدیم تا سیاحتی داشته باشیم که اگر حضرت ملک الموت مجالمان دهد خدمتتان عارض خواهیم گشت. زین مقال یکی از سیاحتهایمان را به عرض شما یکان یکان خوانندگان جانم میرسانم .

پوتراجایا یک شهر برنامه‌ریزی شده واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی میباشد. چندین اداره دولتی از شهر متراکم و شلوغ کوالالامپور که بزرگترین شهر کشور است، به این شهر منتقل شدند. پوتراجایا همانند کوالالامپور و جزیرهٔ،لابوان یک ناحیهٔ فدرال است.نام پوتراجایا پس از اولین نخست وزیر مالزی ، تونکو عبدالرحمان پوترا برروی این شهر گذاشته شد. در زبان مالایی ، واژهٔ «پوترا» که از سانسکریت ریشه گرفته، به معنی پادشاه و «جایا» به معنی عالی مقام یا پیروزمند میباشد.

شهر به طور کامل از روی نقشه از پیش طراحی‌شده با تلفیقی از معماری کشورهای اسلامی نظیر ترکیه و ایران و ... و تلفیق آن با معمای اروپای شرقی به همراه چندین پل بر روی دریاچه مصنوعی پوتراجایا ساخته شد.

ایده تاسیس پایتخت اداری جدید به‌عنوان جایگزین کوالالامپور، در اواخر سال 1980 در زمان حاکمیت ماهاتیر محمد چهارمین نخست وزیر مالزی شکل گرفت و هدف از این کار، کاستن از تراکم کوالالامپور و فراهم کردن زمینه‌های ادامه توسعه این شهر به عنوان مرکز تجاری و مالی کشور بود.

عکسهای ذیل نماهایی از این شهر به همراه مسجد پوترا را نشان میدهد.

پس نویس یکم : خواستگاه مطلب این هفته ویکیپدیا به همراه مشاهدات عینی آریانا و همراهان بوده است .

پس نویس دویم: عکسها هم هنر عکاسی آریانا را به شما مینمایاند!!!

پس نویس سیوم: حالا درسته که ما چندوقتی نبودیم ولی دلیل نمیشه بیایین بدون کامنت ، بذارین برینا! چه معنی داره اصلا" کسی بیاد بخونه همینجوری بذاره بره!!! در ضمن لطف مینمایید گر از خود نشانی نیز بگذارید تا بدانیم در نبود ما کدامین عزیزی دق الباب نموده است!

قربون همتون

۱۰ نظر:

  1. cousin jan maloome jaye besyar ghashangi boode az memari shahr koli khosham omad ishala khodavande moteal forsati ra barayam be vojood biare ke betoonam biam va az nazdik onja ro bebinam
    mer30 ke ba ma ham safareto share kardi
    khosh bash

    پاسخحذف
  2. khosh begzare ostad.....hamishe be gardesh..jaye maram khali mikardi khob....chi mishod...

    پاسخحذف
  3. جای شما رو که حسابی خالی کردیم عزیزانم
    ایشالا فرصتی پیش بیاد با هم بریم!
    ناشناس جونم شناختمت ولی ایندفه رو میبخشمت ولی دفعه بعدی نبینم ناشناس بیاییااااااا!!! دهههههههههه!!!
    دخمل خاله جان تورو هم ایشالا به زودی ببینیمت توی مالزی!
    قربونتون برم من

    پاسخحذف
  4. سلام بر دوست مجازی دنیای مجازی دیروز و دوست حقیقی و حقیت یافته امروز !
    درود بر شما جناب آقای مهندس. خیلی خوشحالم که سعادت یاری کرد که از نزدیک با شما آشنا شوم و از تجربیات و اطلاعت شما در این سفر بهره مند گردم.
    سبز و پایدار باشید[گل]

    پاسخحذف
  5. جناب دکتر
    آشنایی و دیدار با شما باعث افتخار ماست که سعادت داشتیم و محقق گشت.
    منت گذاشتین تشریف آوردین سری به این کلبه درویشانه ما زدین.
    یاحق

    پاسخحذف
  6. salam, mamnon, etelaate jalebi bod. movafagh bashin

    پاسخحذف
  7. مهناز خانوم مرسی از اینکه وقت گذاشتین
    برقرار باشی جوون

    پاسخحذف
  8. بر این مژده گر جان فشانم رواست...
    خدا قوت!
    اینو حیفم میاد نگم: ما کم شرمنده ادبیات رئیس جمهور محترم هستیم، شما هم که شرمنده می فرمایید!!!
    شاد باشی و پیروز.

    پاسخحذف
  9. salam arianaie aziz
    ma ham az didan axe raeis jomhuremun masheuf shodim.kafie search bokoni pofak.se sut miad axesh bala.ru ie motore.

    پاسخحذف
  10. سلام بر عزیز دلم
    ول کن دادا !!! زیاد هم دنبال پفک نباش !!! اصلا" خوب نیست!!! معدت رو هم میریزه به هم!!!
    کلا" ضرر داره!!!
    به هر حال از ما گفتن بود اخوی!

    قربونت

    پاسخحذف