۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

فانوس دریایی

با عرض سلام و درود و تهنیت و شادباش خدمت یکان یکان دوستان عزیزتر از جان
در خلال نزدیک به دو هفته ای که گذران نمودندی اتفاقات کما فی السبق کثیر بوندی لیک این بلاگ نویس بینوا هرچه زور زدندی تا یه دستنوشته آماده گردانندی تا تحویل سوپروایزران محترم و محترمه بدهندی ، مفید فایده واقع نگردیدندی و زین جهت اندکی دچار گرفتگی هایی در نقاط مختلف از جمله گردن و کتف گردیدندی که خوشبختانه تا حدودی برطرف گردیدندی.
فی الحال خدمت شما عارض جز تحریم های ریز و درشتی که این بلاد کفر و بی ناموسی بر علیه ما روا داشتندی اخیرا" نیز صادرات بنزین را بر ما تحریم کردندی غافل از اینکه ما خودمان آنقدر توانمندی داشتندی که ظرف چهل و هشت ساعت آنرا تامین خواهیم کردندی...حالا این وسط پادشاه این اعراب زبانش باز شدندی و شکر خوردندی و از خود در و گوهر درکردندی مبنی بر اینکه دو کشور ایران و اسراییل لایق موجودیت نبودندی. حالا ما کاری به اون یکیش نداشتندی ولی یکی نیستندی به این گنده بک بگویندی زمانی که قبایل شما توی سرو کله خود میزدندی ما در مملکت خودمان قانون حقوق بشر داشتندی و کلی از خودمان تمدن در کرده بودندی. پس جای اینکه شکر بخورندی لطف کردندی و بر سر جای مبارک جلوس فرمایندی.
مطلب آخر این بودندی که حاج حسین پهلوون که معرف حضور بودندی در روایاتی آمده بودندی که با توجه به درخواست نایب رییسشان برای خودش و خودش و مربی محترمش پاداشهای فصلی و سالیانه مرقوم فرمودندی به قول تابناکیا برای خودم و خودت و خودش پاداش در نظر گرفتندی ، خوب کلا" احیانا" کس دیگه ای لایق پاداش نبودندی چرا گیر میدهندی حالا!!! اون موقع که برایتان فرت و فرت مدال آوردندی باز هم گیر میدادندی ! ؟!؟!؟!

اصل نوشت:
قرار بود هفته گذشته برایتان از فانوس دریای پورت دیکسون بنویسم که خوب سرم شلوغ بود نشد که نشد.
همونجوری که در پست نوبه پیش هم گفتم،
پورت دیکسون Port Dickson معروفترین ساحل غربی مالزی و نزدیکترین تفریحگاه ساحلی به کوالالامپور می باشد به همین دلیل پاتوق تفریحی آخر هفته تعداد زیادی از ساکنین کوالالامپور است. پورت دیکسون که به اختصار پی دی نیز نامیده می شود مایه افتخار ایالت " نگری سیمبیلان " می باشد. از دیگر دلایل معروفیت نگری سیمبیلان سیستم خانوادگی مادر سالاری حاکم در این ایالت است. این مادر سالاری در زبان محلی" غادت پرتاپاتی" نامیده می شود.

پورت دیکسون دارای خط ساحلی صافی است که 18 کیلومتر امتداد دارد. سواحل آفتابی و درختان نخل بلند و کاساواریان این سواحل را زینت بخشیده اندو امواج آرام تنگه ملاکا شنهای روشن این ساحل را نوازش می دهند و فضای دل انگیزی را برای یک پیک نیک مفرح، فراهم میکند.

در نزدیکی ساحل پلو لاگون دماغه راچادو Cape Rachado یا فانوس دریایی " تانجونگ توان " قراردارد .این فانوس دریایی درسال 1511 میلادی توسط پرتغالی ها در زمانی که ملاکا را فتح کردند جهت راهنمایی کشتی هایی که به بندر ملاکا سفر می کردند، ساخته شد. این فانوس دریایی همچنان پابرجاست ، اگرچه داخل آن به روی توریستها و بازدید کنندگان بسته است ولی دیدن مناظر فوق العاده آنجا، خالی از لطف نیست. در حال حاضر بر بالای این فانوس یک رادار نصب شده که کاربرد محابراتی دارد.

پس از وارد شدن به جنگل دماغه راچادو و پیمودن تپه ای در حدود یک کیلومتر، خواهید توانست فانوس دریایی را بر فراز تپه مشاهده نمایید.


در اطراف این فانوس یک راه باریک قرار دارد که با رفتن در آن میتوانید اقیانوس و جنگل در فراروی خود ببینید که منظره ای است بس تماشایی.

ما که فرصت نکردیم غروب اونجا باشیم ولی فکر میکنم غروب تماشایی داشته باشه. اونموقع روز که ما اونجا بودیم چون آفتاب بود واقعا" در حال کباب شدن بودیم!!!
خلاصه جای شما خالی!!!


پس نویس یکم: اکثر عکسهایی که توی این بلاگ گذاشته میشن رو خودم گرفتم. مثل پست نوبه پیش و پست این نوبه که فقط عکس اول صفحه از جای دیگر آورده شده.
پس نویس دوم : روز پدر هفته پیش بود ولی خوب دیر و زود داره ، سوخت سوز که نداره! پس از همینجا به همه پدران و مردان!!! برومند ایران زمین این روز رو تبریک مینماییم.

سبز باشین و برقرار

۹ نظر:

  1. salam
    hafteie pish har chi zur zadim nashod nazar bedim.che axaie qashangi.(beinekhodemun bashe hich raqame baz nemishan).jedi jedi ta sahel raftin tokhme morgh bokhorin?

    پاسخحذف
  2. سلام بر مهندس عزیز!
    متاسفانه نه عکسها باز شد و نه متن را توانستم به خوانم.ظاهرا فونت نوشتهایتان را این لاپ تاپ فدیمی ما نمی تونه بخونه.نصفه نیمه توصیف دماغ فانوس راچادو را تونستم بخونم در خمن به روزم هر چهارشنبه

    پاسخحذف
  3. سلام
    منم از دیدن عكس ها محرومم، باز نشد که نشد!
    یاد فانوس و دریاش بخیر، تماشایی بود.
    راستی دوستی بهم گفت :وبلاگ نویسی که بعد از دیدن
    نظرات اجازه رویت میده، یه جور دیکتاتوره! تا قبل این حرف هیچ وقت بش فکر نکرده بودم! شما که خدای نکرده نیستید؟!؟!
    شاد باشی و پیروز در پناه خدا.

    پاسخحذف
  4. salame mojadad
    arezam be hozuretun ke baz ham nashod axa ha ro bebininm va faqat ie dune * laalume.garche vasfol eish nesfol eish.

    پاسخحذف
  5. سلام
    آقا جان ول كن اين داستان ها رو
    بچسب به زندگيت
    برو حالتو بكن شما
    چكار به سياست داري آخه
    نكن برادر من نكن
    پست جديدت كو پس‌؟
    راستي عكس ها براي من باز شد .
    مرسي
    شاد باشي و سبز هم وطن

    پاسخحذف
  6. poste jadid khabari nist ?

    پاسخحذف
  7. salame mojadad
    saranjam axa baz shod va man tunestam qiafeie fanus ro bebinam.qashang bud.
    aqa raste ke migan tu malezi daneshju haie irani baraie dariafte pul dochare moshkel shodan?

    پاسخحذف
  8. سلام دوست عزیزم
    شرمنده که دیر جواب دادم
    واقعیتش خیلی سرم شلوغه زیاد وقت نمیکنم سر بزنم به بلاگ. ایشالا به زودی آپ میکنم بازدوباره.
    در مورد اون چیزی هم که گفتی باید بگم اینجا یکی از صرافی ها یه مدتی یه کم بدقولی کرده بود و جواب بچه ها رو درست و حسابی نمیداد. ولی آخرش نفهمیدم دقیقا" به کجا رسید کارشون.

    سبز باشی هموطن

    پاسخحذف
  9. طاعات قبول حق و عید سعید فطر بر شما مبارک باد

    پاسخحذف