۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

یک روز در Port Dikson

پیش نویس : در پست این نوبه نیز قصد داشتندی طبق هفته های پیشین به وقایع الاتفاقیه هفته ای که گذشتن کردندی اشارتی گردانندی ، لیک به دلیل یک نیمچه سیاحتی که در دامان طبیعت داشتندی تصمیم گرفتندی که قسمت پیش نویس این نوبه قدری کوتاهتر باشندی. علی ایحال موضوع مهم این هفته نیز تحریم های بیشتر این بلاد کفر و بی ناموسی علیه میهنمان بودندی که الهی جز جیگر بزنندی و به قول دکترجان اینقدر قطعنامه بدهندی که قطعنامه دانشان پاره گردندی!!!

اصل نویس :
بالاخره بعد از مدتها کش و قوس و این حرفا و کچل شدن من باب دیدن ساحل و دریا ، این هفته قرار گذاریدیم بزنیم به دامن ساحل و دریا!!! خلاصه اینکه با چند تایی از دوستان گرام همچونان که در حال گاز زدن به ساندویچهای کالباس ( دستپخت خودم بودا!!!) بودیم ،سوار این ترن های اینجا موسوم به KTM که انصافا" آدمی را به یاد قطارهای اتوبوسی تهران اهواز خودمان می اندازد، گردیدیم و بدین گونه بود که سفر آغاز شد...
پس از حدودا" یک ساعت و نیم رسیدیم به ته این ترنه!!!
خلاصه از آن پیاده گردیدیم و نفسی تازه نمودیم و با تاکسی به سمت پورت دیکسون یا همون فارسی را پاس بداریم بندر دیکسون حرکت نمودیم! شایان ذکر است اگر تنها میباشید فکر تاکسی سواری به سرتان نزند ییهو، که حسابی نقره داغ خواهید گردید و در آن صورت بهترین وسیله ترابری همانا اتوبوس میباشد!!!و زین جا تا پورت دیکسون حدودا" چهل دقیقه ای راه میباشد.
طبق تحقیق و تفحصات فراوان که انجام داده بودیم( جان خودمان!) فهمیده بودیم که از نظر تاکسی و گلاب به رویتان ، دبل، در مضیقه خواهیم بود. از نظر ساحل هم چون کلی هتل آمده اند و این ملکهایشان رو برده اند داخل ساحل و آن را در انحصار خود گرفته اند ( زمین خدا را هم صاحاب شدن ! میبینین تورو خدا!!!) زین باب هر ساحلی را نتوان رفت و باید ساحل عمومی بیابی که آن هم مرتفع گردید با پیشنهادات یکی از دوستان ( خدا از برادری کمت نکنه داداش !!!). میماند مشکل تاکسی که آن هم راننده راه بلد !!! ما فرمودن مشکلی نیست و تاکسی گیر می آید خیالتان بسی راحت و در نهایت با مشاهده یه فقره دبل زنانه مردانه در داخل ساحل که البته پولکی هم بودند و امکانات بسیار ویژه ای داشتن !!! گل از گل آریانا و همراهانش شکفت تا مشکلی باقی نماند....
ساحل خوبی بود، نه آنچونان خوب و نه آنچونان بد ... هرچه بود از سواحل شمالی خودمان بسی تمیزتر و مرتب تر مینمود و هوا هم با ما سر سازگاری گذارید و اذیت نشدیم که اگر آفتاب بس سوزان میبود مجالی برای ماندن نمیبود! اگر چه آنجا مقادیری آلاچیق بودن که آنهم تحت اشغال مالاییان بودن!!! در نهایت پس از سیاحتی در بیکران اقیانوس عزم نهار آنهم از نوع دریاییش نمودیم که ضد حالی بس اساسی بودن ایشون!!! زینهار که رستورانهایشان از بیخ مالایی بودن و غذا آنگونه که میخواستیم نگردید و دست از پا دراز تر بازگردیدیم....

در این قسمت مرحله دوم سفر آغاز گردید...

براساس گفته های راننده راه بلدمان! به انتظار تاکسی برای رفتن به فانوس دریایی که یکی از دیدنیهای پورت دیکسون میباشد ، بودیم که هیچ گیرمان نیامد و زین جا بود که باز هم بر طبق راننده راه بلدمان مبنی بر فاصله یک کیلومتری تا محل فانوس تصمیم به پیاده روی در زیر آفتابی نمودیم که داشت بهمون رخ مینمایاند، گرفتیم . خلاصه پس از چندی یک عدد فورد قدیمی آنهم از نوع تاکسی اش دیدن نمودیمو راهی شدیم. زینجا بود که فهمیدیم تا فانوس سیزده، چارده کیلومتری راه بود!!!....

سرتانا درد نیارم که پس از پیاده شدن از تاکسی و طی کردن زین باب اینکه دو ساعت دیگه بیایند دنبالمون و مارو به ایستگاه ترن برسونه، به سمت فانوس روان شدیم. داستان این فانوس و محل قرارگیری اونو تو پست بعدی براتون میگم که خیلی هم خسته نشوید. فقط همینو بگم که از اون بالا یه منظره واقعا" تماشایی رو پیش رو خواهید داشت ولی از بس آفتاب داغ بود سوختیماااااااااااااا !!!
از اونجا به سمت پایین که میرفتی یه مسیری بود پله پله که از وسط جنگل گذر مینمود و به لب ساحل منتهی میگردید. واقعا" منظره زیبایی فرارویتان خواهید دید. جای شما خالی.... از اون دست منظره هایی که توی فیلما مثلا" همین Lost خودمون !و کارت پستالها میشه دید...
در همان کنار ساحال نانی و تخم مرغیو ( اینم دستپخت من بودا!!!) خوردیم و آماده بازگشت شدیم...
حالا این همه پله که اومده بودیم باید میرفتیم بالا.... خلاصش اینکه جونمون در اومد.... از همه اجزای وجودمان آب در حال چکیدن بود!!! تا به اون بالا و در نهایت محل قرارمان به تاکسی رسیدیم...
ولی جای شما حسابی خالی که منظری بس زیبا و بکر دیدیم و ارزش این همه پیاده روی را داشت الحق والانصاف!اینم چندتایی عکس که شما هم بی نصیب نمانید...

پس نویس یکم : پست هفته آینده رو هم بخونید تا براتون راجع به فانوس دریایی بگم...

پس نویس دوم: آقا جان جنبه نداری حال و حوصله گرما و پیاده روی نداری خیلی بیخود میکنی پاشی بری این پورت دیکسونا! گفته باشم پس فردا پا نشی بری بعد بیای غر به جون من بزنیا!!!

پس نویس سیم: ببخشید که این آلمانتان باختن!!! پیش میاد دیگه! برین تمرین کنین شاید در آینده بهتر شدین!!! بابا آخه این آلمانم شد تیم!!! آرژانتینی ، ایتالیایی ، اسپانیایی، تراختوری ...یه چیزی

تا هفته بعد بدرود

1. دست تان درد نکنه، هنوز عرق تنتون خشک نشده، دیگران رو در این تجربه ساحلیتون شریک کردید.
    من هم به عنوان یکی از شاهدان عینی، اقرار میکنم الحق و الانصاف زیبا بود، تماشایی بود. فقط کاش می شد یه کم درجه آفتابشو کم کنن یه چند ثانیه ای بیشتر از منظره مناظره آسمان و آب و آفتاب لذت میبردیم.
    شاد باشی و پیروز.

پاسخحذف
  2. kheyli mazerat mikham azin ke mikham begam hodude 50% timai ke shoma be onvane tim haye ghabel dar nam bordin alan radehaye 4 ya nahayatan 3 jadvale 4timi ro be khod ekhtesas dadan.

Mnazareye ghashangi bud. cheshm joz zibai chizi nadid.

3. سلام...اتفاقا این خان داداش ما هم می گفت که مثل تو فیلما بود...انقدر اینجوری گفت که من شک کردم که شما رفتین سینما یا دریا؟!!
    این عکسا رو هم به داداش ما بگید بفرسته...مردیم انقدر منتظر موندیم...

4. سلام دوست عزیز وبلاگی
    نه شک نکنید رفته بودیم دریا ولی واقعا" منظره زیبایی بود
    جاتون خالی...
    والا این آقاداداش شما کمی تا قسمتی تنبل تشریف دارن!اگر خواستین بگین من خودم براتون میفرستم!!!

پاسخحذف
  5. سلام برآقای مهندس عزیز!
    هر که فانوس خواهد، جور پله بالا رفتن وآفتاب سوزان را باید چشید،یا کشید،نمیدونم هرکدام در هرحال چشید یا کشید تا رسید.
    خوب خوشا به حالتون شده و عکسهاشو هم بما نشون می دید تا دل مارا بسوزانید.ما را بی انصافها از خوش بودن هم تحریم کرده اند.
    آلمانها هم فقط بخاطر همدردی با فرانسویها و اسپانیائیها و ایتالیانیها و انگلیسیهاوپرتقالیها تن بشکست دادند،مگر اتحادیه اروپائی نیستند؟!!!!!!!!
    در خراب کردن هم اتحاد دارند.

6. سلام دکترجان
    به هر حال اینم نظریه ای هست و باید بررسی بشه!!!
    ولی انصافا" جاتون خالی !!! به رفتن و گرماش و خستگیش می ارزید...
    عکس بیشتری هم خواستین تعارف نکنید بنده در خدمتم براتون میفرستم...