۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

رستوران برگ موزی!
پیش نویس: خدمت شما عارض بودندی که شماری وقایع الاتفاقیه وطنی و غیر وطنی رخ داده بودندی که در ادامه توجه شما را به آن جلب مینمایندی!

اول از همه این بودندی که همه جور دزدی و سرقت و این چیزا دیده بودندی که آن هم با روشهایی مختلفه انجام گرفتندی ولی آنگونه نبودندی که یک نفر بیامدندی ، یک اثر ادبی بدزدندی ، بعد از روی آن فیلنامه بنویسندی و بعدش هم فیلمش را بسازندی و در رسانه ای ملی نمایشش بدهندی و صدایی از جایی در نیامدندی ولی ییهو آمدندی و آن آقای سارق را به بالغ بر یک میلیارد تومن و سه سال محبس محکوم نمودندی. حالا جالب توجه آن بودندی که این فیلم که یک اثر مذهبی و هدف آن آموزش آموزه های دینی بودندی ! ولی در نهایت خدا واقعا" رحم کردندی که اینکار( منظور سرقت ادبی بودندی) صورت گرفتندی وگرنه معلوم نبودندی چه میزان از ذخایر آب موجود در کشور بایستی صرف ساخت این فیلم میشدندی!!!

دوم آنکه خوب به سلامتی قطعنامه چهارم هم علیه مان صادر گردیدندی که البت برای مردمان پارسی نه تنها پشیزی ارزش نداشتندی بلکه مانند دستمال مصرف شده ای بودندی که تنها سطل آشغال لایقش بودندی چرا که ما خود تکنولوژی داشتندی ، فن آوری داشتندی و آدمش رو هم آنهم از نوع نخبه اش داشتندی ، خودمون ساختندی از شما بهترشم ساختندی!!! در ضمن انرژی هسته ای حق مسلم ما بودندی و اینا! جالب توجه اینجا بودندی که در تصویب آن حتی لبنان هم از ما حمایت ننمودندی و تنها بلاد ترکیه و برزیل بودندی که ظاهرا" توی رودربایستی گیر کرده بودندی رای منفی دادندی!!!

اصل نوشت :
کلا" مردمان آسیای جنوب شرقی از این نظر که عاشق غذا خوردن هستند و اون هم غذای بیرون خیلی شبیه ما ایرانیا هستن. یه جورایی اونا فقط غذا نمیخورن که سیر بشن ، غذا خوردن براشون جنبه تفریح و سرگرمی داره که از این حیث هم بی شباهت به ایرانیا نیستن. در مالزی به طور خاص غذا های بسیار متنوعی وجود دارد.هرچند بعضاً طمع، رنگ و شکل و شمایل خود رستورانها و غذاهایشان برای توریستها و تازه وارد ها چندان دلچسب نیست، اما افراد کنجکاو هم کم نیستند که از دیدن این همه تنوع به وجد می آیند و به خود جرات امتحان کردن می دهند. این کنجکاوی بعضی اوقات طبعات دلخراش و جگرسوزو اینا داره!!!!!!!!!! ولی در کل تجربه ای به یاد ماندنی براتون رقم خواهد زد!!!
هندی ها یکی از سه ملیت اصلی در مالزی هستند طبیعتا" رستورانهای هندی هم اینجا طرفداران خود را دارد. غذای برگ موزی یا Banana Leaf Rice روش سرو سنتی غذا در برخی از رستورانهای هندی در مالزی میباشد .
سری پاندی SRI PAANDI یکی از این دست رستورانهاست که به واسطه نزدیکی به دانشگاه گاه گداری محفل ما و دوستان میگردد. زمان ناهاردر بدو ورود به رستوران معمولا" با جمعیت زیادی مواجه میگردید که برای صرف غذا مراجعه کرده اند. جالب توجه حضور چینیها، مالاییها و حتی اروپاییان در بین مراجعه کنندگان میباشد.
در این رستوران هر نفر مسئول آوردن یه چیز برای شما میباشد. پس از نشستن در سر میز در جلوی هر نفر برگ سبزی از موز را پهن میکنند. پس از آن یک نفر با یه ظرف برنج میاد و براتون هرچه قدر که بخواین برنج میریزه. نفر بعدی با چهار تا ظرف آب مرغ و ماهی داره که هرکدومو بخوایین میگین میریزه رو برنجتون .دو تای دیگه با یه ظرفایی شبیه این که این بغله میان با یه ملاقه های کوچیک یکیشون کنار ظرفتون چهارتا ساید دیش ( هرچی مخمو تکون دادم ،یه معادل فارسی ، واسش پیدا نکردم!) میریزه که مثلا شامل خوراکهایی از دال عدس ، بامیه ، سبزیجات ، گوجه ، لوبیا سبز یا سالاد خیاره که هرکدومشون یه سری ادویه خاص دارند و بعضیاشونم تا حدی تندن! بعدش اون یکی ، واستون یکی دو سه تا ترشی هندی میریزه!

نفر بعدی با یه سینی یا بهتره بگم یه مجمعه یا طبق (حالا هرچی خودتون دوست دارین بگین !) پر از مرغ و ماهی سرخ شده میاد و هر تیکه ای رو خودتون بخوایین انتخاب میکنین تا بذاره روی برنجتون.
اینجا یه چیزایی دارن تو مایه های چیپس و نونو این چیزا!!! آخرشم ما نفهمیدیم اسمشون چی چیه!!! منظور اینکه یکی دیگه هم میاد یه چنتا دونه از اینا میریزه رو برگتون! مرحله آخر هم انتخاب نوشیدنی هستش که اگر بخوایین یه حال اساسی به خودتون بدین میتونین یه نوشیدنی به اسم لاسی سفارش بدین که یه چیزی شبیه دوغ خودمونه.
اصولا" اکثر آدمهایی که به این رستوران میرن سعی میکنن این غذا رو به شیوه سنتی اون نوش کنند یعنی بدون قاشق چنگال و با استفاده از پنگال!!!!
در انتها هم که غذاتون تموم شد برگ رو بایستی از قسمت بالاش گرفته و از رو ی تای وسط برگ به روی قسمت پایین بذارید. یادتون باشه که اگر برگ رو از پایین به بالا تا بزنید یه جور توهین محسوب میشه...
در نهایت با توجه به این تنوع کم نظیر در سفر به مالزی خود را از تجارب جدید محروم نکنید. ماهم سعی میکنیم علاوه بر مناسبتها و آیینهای کهن در سرزمین مادری خودمون و همچینین مراسم فرهنگی در مالزی گاهی هم در مورد تجارب غذایی خودمون و بعضی از غذاهای درخور توجه اینجا براتون بنویسیم که شما هم حالشو ببرین !!!

پس نویس یکم : بابا جون هرکی دوست دارین وقتی دق الباب میکنین ما تشریف نداریم یه کامنتی بذارید ببینیم چن تا خواننده داریم . بلکه پوز این اهورا را بزنیم!!! حسودیمان شد از بس نبشتیم ولی تعداد کامنتها و خوانندگانمان به انگشتان دست هم نرسید شاید هم رسیده ولی ما خبر نداریم.!!!
پس نویس دویم: سوپروایزر محترم بعد از کش و قوسهای فراوان روز یکشنبه ( روز تعطیل) ساعت سه عصر بهمون بار عام دادن جهت پاره ای مباحثات جهت پروژه ! جالبه نه؟؟؟ تازه اگر باز هم کنسل نگردد!!!
سبز باشید و برقرار
دم شما گرم

۸ نظر:

  1. طبیعت هم چه حالی به بنی بشر داده ها: بعد غذا ظرف نشستن!
    ولی خوشمزه به نظر میاد، یه چیز تو مایه های اینکه می ارزه یه چندباری امتحان کنی :-)

    پاسخحذف
  2. وقتی رای یک ملت رابراحتی دزدیدنی وهولوپی قورت دادندی و یک لیوان آب رویش.دیگر دزدیدن اثر ادبی و یا دزدیدن مقالات علمی وگرفتن دکترای توسط وزیز وزارت علوم ووو..زیاد مهم نبودندی.

    پاسخحذف
  3. البت که شما هم امتحان نمودید خانوم دکتر
    فقط به نظر نمیاد خوشمزست جون شما !
    مخصوصا اون دوغش که بعدشم یه خواب اساسی حال میده!
    سبز باشی

    پاسخحذف
  4. به به عرض ادب خدمت نبضگیر عزیز خودمون!
    نبودین هفته پیش آقای دکتر گفتیم ما رو یادتون رفته اساسی!!!
    بقول مظفرالدین شاه همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید دیگر !
    زنده باشین

    پاسخحذف
  5. آخه چرا واقعا؟ طفلکی گناه داره آخه! 6 میلیار هزینه کرده برای دزدیش...
    در ضمن با ذکر این عذاها ما اصلا حالی نمی بریم بلکه شدیدا حسودی می کنیم!! عکس دومی هم باز نشد...

    پاسخحذف
  6. خوب بعله اینم حرفیه!!!
    چرا حسودی حالا! مینویسیم اطلاعات عمومیتون بالا بره !
    بعدشم اگر حال نمودید یه سفر بیایین اینجا حالشو ببرین!!!
    ولی یه چی بگم اونکه این آقا داداشتون اصلا" پایه نیستن در مورد خوردن غذاهای متفاوت!!!
    در مورد اشکال فنی هم دستور میدم رسیدگی کنن
    سبز باشین

    پاسخحذف
  7. واقعا؟! اینور که بود پایه بودا!! حتما آب و هوای اونجا بهش نساخته D:
    عکس دوم هم باز شد...ممنون!

    پاسخحذف
  8. یحتمل همونجوریه که شما میفرمایین ! شایدم از شانس بنده بوده!!!

    پاسخحذف