۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

عیدتون مبارک

پیش نویس: این سنه هشتاد و هشت خورشیدی هم کم کمک بارسفر و بستندی و در این دم دمای آخر تنها چیزی که برای کتابت نویس باقی گذاردندی یه عالمه دلتنگی بودندی برای خانه ای که امسال در کنار سفره هفت سینش و آدمهای باصفاش نبودندی...
دلمان بدرقم تنگولیده بودندی!
در سنه ای که گذشت اتفاقات بس بسیار بودندی که اگر بخواهند دوباره روایت گردندی وقت زیادی از اینجانب و آنجانبان خواهد گرفتندی. لیک چندگونه ای از اهم اخبار را در این آخرین پست امسال ،خدمت مبارک واگویه کردندی

اول اینکه دکترجون با رای شصت و سه در صد از مردمان انقلابی ایران به ریاست الوزرایی این بلاد کهن انتخاب گردیدندی. بعد از آن هم عده از مردمان تحت تاثیر این بلاد خارجه از خدا بی خبرو این بشقابهای خارجی که تعدادشان حدودا"به شصت و سه درصد میرسیدندی به خیابانها ریختندی که این شصت و سه درصدت کو؟!!! دست آخر به ما اصلن مربوط نبودندی ولی نفهمیده بودندیم بالاخره این شصت و سه درصد مال کی بودندی؟!!!

دوم اتفاق اینکه کتابت نویس در امتحانی از گویشهای بلاد کفر نایل به کسب نمره لازمه آمدندی و پس از کش و قوسهای فراوان بار سفر را بستندی و در یکی از همین بلاد سکنی گزیدندی .

سوم اینکه این بلاگ تاسیس گردیدندی تا دستمایه ای برای نوشتن خاطرات کتابت نویس گردندی!
همینا بسه دیگه بقیه شو برین تو اخبارببینین!!!

اصل نوشت:

یه کوچولو مینویسم و جمع میکنم میرم! حالا که دارین سفره هفت سیناتونو میچینین یه دقه گوش بگیرین بیبینین دارم چی واگویه میکنم!
به نقل از دکتر ناصر انقطاع هریک از سین های هفت سین نماد یکی از سپنتاهای ( هفت ابر فرشته ) کیش زرتشت است:

سیر نماد اهورا مزدا
سبزه فرشته اردیبهشت نماد آبهای پاک
سیب فرشته سپندارمذ، فرشته زن ، نماد بارداری و پرستاری
سنجد فرشته خورداد ، نماد دلبستگی
سرکه فرشته مرداد، نماد جاودانگی
سمنو فرشته شهریور ، نماد خواربار
سماغ فرشته بهمن ، نماد باران
حالا برین سفره هفت سیناتو بچینین!

پس نویس یک: ای مردمان سبز کهن دیارم در این لحظات آخر سال هشتاد و هشت هجری خورشیدی در حالیکه دلم بس تنگ خانه است آرزو میکنم در سال جدید تنتان هماره سالم باشد و دلتان دور از غم، هیچ نان اوری دست خالی به خانه وانگردد هیچ مادری فرزندش ، هیچ زنی شوهرش را و هیچ فرزندی پدر و مادرش را به دور از خود نبیند ،هیچ عاشقی از عشقش دورنماند هیچ رودی ؛ رودخانه ای ؛ ابشاری ؛ گلی گیاهی نخشکد و آرزو میکنم که کهن دیارم سبز سبز سبز بماند جاودان تا ابد.
پس نویس دو: دیشب کلی از خودم ذوق در کردم کارت تبریک ساختم ! به قول داداش کوچیکه در این زیر میتپانم حالش را ببرید!!!
پس نویس سه : عیدتون پیش پیش مبارک . سر سفره هفت سین ، موقع سال تحویل این تنهای غربت نشین رو هم دعا کنین.
پس نویش چار: میدونم جام خیلی خالیه و لی سعی کنید تحمل کنین ! شما میتونین!
قربون همتون
دوستون دارم

بوس


۶ نظر:

  1. غم غربت رو تو این دم آخری وقتی بیشتر حس میکنی که با سه هزار سال فرهنگ بیای مملکتی که پنجاه سالم تاریخ نداره، بر دانشت اضافه کنی، از فرهنگش نمیگم داغت بیشتر نشه...
    من هم برای سرزمینم و مردم سبزش "سبز شدن" و "سبز ماندن" آرزو میکنم.
    منتظر دگرگونی حال مان به بهترین حال هستیم،
    یا خدا...
    شاد باشی و دلت سبز.

    پاسخحذف
  2. Manam pesar khaleye azizam sale noro az samime ghalbam behet tabrik migam omidvaram sale khaili khobiro pishe roo dashte bashi hamrah ba salamati va movafaghiat
    ino bedoon ke to tanha nisti va khoda hamishe ba toe
    albate begam tame ghorbato khodam ham daram mikesham vali delam be roozayi ke pishe romone roshane pas be hichi fekr nakono be ayandeye na chandan door va por bar fekr kon
    miboosamet
    sale khobiro barat arezoo mikonam

    پاسخحذف
  3. سلااااام آقای رضای عزیز و دوست داشتنی
    سال نو مبارک.امیدوارم تو سل جدید موفق باشی و به هر چی که می خوای برسی.باور کن من تا این سن و سال فلسفه ی هفت سین رو نمی دونستم.خدا خیرت بده که از عمو ناصر نقل کردی که چی به چیه.

    پاسخحذف
  4. عید بر شما و تمام غربت نشینان عزیز مبارک باد،جای همگی اینجا بسی خالیست،برای شما وهمه عزیزان سالی
    پر بار و سلامتی وشادابی آرزو می کنم.

    پاسخحذف
  5. آقا جان مگه بنده كامنت نتپونديده بودم ؟
    كو پس ؟
    يعني چي ؟
    اين چه وضعيه آقا جان
    خوبه برم عارض شم به دادگاه ؟
    مرسي
    به هر حال سال خوبي داشته باشي و از رهنمونهاي برادرت هم استفاده كني .
    شاد باشي و سبز هم وطن

    پاسخحذف
  6. بی سرزمین تر از باد۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۲۰:۴۱:۰۰

    قربان سلام مجدد عرض شد.اومدیم عرض و طول ادب کنیم که خونه نبودین.

    پاسخحذف