۱۳۸۸ بهمن ۱۱, یکشنبه

تايپوسام

امروز اینجا یه جشنی به نام تای پوسام برگزار شد . اولش قرار نبود بریم ولی بعدش ییهو با چند تا از دوستان تصمیم گرفتيم بریم ببینيم چه خبره...
این جوری که در روايات آمده این جشن از جشن های آئین هندو است که بیشتر جامعه تامیل در بدر ماه تای( که مصادف با سی و یکم ژانویه گشت) رنگ متنجشن می‌گیرند. داستانهای زیادی در مورد فلسفه و آغازگاه زمانی این جشن گفته می‌شود. بر اساس روایت هندو، این جشن زادروز موروگان پسر شیوا و پرواتی است. همچنین تایپیوسام، روزیست که پرواتی نیزه‌ای را به شازده پسر سپرده است تا موروگان با آن بزنه دمار از روزگاردیو سوراپادمن می‌کند؛ پوسام در واژه تایپیوسام نام اختریست که، بنا به باور هندوان، در این وقت از سال در اوج فلک قرار می‌گیرد.
خلاصه اینکه برادران هندويی که به این قضیه اعتقاد دارند در چنین روزی در مکاني به نام باتو کيو batho cave ،جمع میشن . در این محل مجسمه بزرگي از بودا قرار داره که همونطوريکه توي عکس میبینین در پشت اون پلکاني قرار داره که حدودا" هزار تا پله میخوره تا برسه به یه غاری که معبد در اون قرار داره.از مراسم و آداب این روز هم اینه که روزه میگیرن و نذوراتشون به معبد میبرن و کله هاشونو با تیغ میتراشنو و بعضياشونم شمشیر میخورن و سیخ از دهنشون رد ميکنن و از این کارا ...
ما که اینقده جعیت زیاد بود که به پلکان نرسيديم . ایشالا يه دفعه ديگه از خجالتشون در میاييم.اين چند تا عکسم از مراسم ببینین حالشو ببرین.
قربون همتون


۶ نظر:

  1. خداییش خدا چه حالی میکنه با این بازیجه هاش (مخلوقاتش...)! حالا کدوم خدا؟!؟!!؟؟
    یه دست مریزاد هم به عکاس باشی...

    پاسخحذف
  2. سلام...
    فکر می کردم این چیزا متعلق به دوران باستان باشه و الان تبدیل به اسطوره شده باشن....کلی از این جور خدایان و اسامی و مراسم مختلف در باره یونان خوندم ولی فکر نمی کردم که هنوزم که هنوزه این چیزا مرسوم باشه....جالب بود! خوشبحالتون که هم درس می خونین هم با کلی فرهنگ متنوع و مراسم مختلف آشنا می شین و تفریح می کنید...جای ما رو هم خالی کنید!
    راستی لینکتون کردم ;)

    پاسخحذف
  3. سلام.
    مطالب وبلاگتون رو از اول خوندم!داداش ما رو هم تشویق کنید کمی ذوق به خرج بده از این کارا بکنه!

    پاسخحذف
  4. سلام به همگی
    به وبلاگ سبز ما خوش اومدین ،قدم رنجه فرمودین ،مزین کردین میگفتین یه شتری،گاوی ، گوسفندي ، مرغی ، تخم مرغی جلو پاتون آب پز میکردیم!!!
    از اینکه لینک کردین ممنون ولی معمولا" اینجا ما دو هفته یه بار میايیم يه گردگیری میکنیم و خاکاشو میگیریمو میریما!!!زياد انتضار به روز بودن نداشته باشین یه وقتا بعدش بشینین هی فحشم بدین!!!
    این آقا داداش شما هم فعلا به جای وبلاگ نویسی مقاله مینویسن آخرش اون با مقاله هاش به یه جایی میرسه ولی ما با وبلاک نویسی یا آخرش فیلتر میشيم یا میوفتيم گوشه زندون!!! در کل هیچی نمیشيم!!!
    اینجوریا
    عکس هم قابلی نداشت ولی کلی ذوق هنری به خرج دادما فکر نکنین الکی بوده ها!!!

    خلاصه دم شما گرم ولرم داغ!

    سبز باشين

    پاسخحذف
  5. سلام برجوان باشوق و اهل مطالعه وتحقیق!
    اطلاعات خوبی بود استفاده کردم.بامید از بین رفتن تمام دیوان و انسانهای دیو صفت.
    از دیو دد ملولم و انسانم آرزوست

    پاسخحذف
  6. سلام.........
    از جشن چینی ها هم بنویسین!!!!!! :) فقط غذا هاشون رو نخورین که یهو می بینین دارین بجای مثلا ماهیچه پای مارمولک رو می خورین!!!!!! ;)
    خوشبحالتون کلا در جشن به سر می برید هر روز سال رو.......

    پاسخحذف