۱۳۸۹ بهمن ۳, یکشنبه

کشک بادمجون!!!

سلام به همگی
قرار بود این پست هفته پیش نوشته بشه ولی خوب چه کنیم دیگه باز دوباره یه کم وقت کم آوردیم!!!
امشبم در حین درست کردن شام گفتیم دم رو غنیمت شماریم و چند خطی بنویسیم! اگر مثل بنده ترجیح میدین که یه کمی غذاتون کم روغن باشه و چرب و چیل نخورین و همچنین از نظرزمانی در مضیقه هستین پست امشب رو با ما باشین! امشب توی راه که میومدیم بساط کشک بادمجان را ابتیاع فرمودیم که امشب یک کشک بامجان مبسوط به همراه پیاز بزنیم در بدن حالش را ببریم!!!
اول از همه بادمجان ها پوست کنده خرد میکنیم و در قابلمه میریزیمو به آن قدری آب به علاوه میزان کافی از هرگونه ادویه من جمله نمک و فلفل و زردچوبه اضافه مینماییم و به روی اجاق میگذاریم تا آبش جوش بیاید. بعد از آن پیاز را خرد میکنیم ودر تابه سرخ مینماییم. تا اینا آماده بشن بریم سر پست امشب یا هفته پیشمون!!!
هفته پیش یکشنبه شب که دم دمای ساعت نه خسته و کوفته و درب و داغون از آزمایشاتی که هیچ کدومش جوابای درستو حسابی نداشت، شال و کلاه کرده بودم برم خونه یاد این جمله که یادم نیست مال انیشپتین بود با ادیسون که گفته بود بعد صد بار آزمایش ناموفق نگفتم صد بار شکست خوردم بلکه گفتم صد راه جدید یافتم که به جواب نرسید، افتادم!!!همینجوری داشتم فکر میکردم هنوز تا صد تا خیلی مونده بعدشم خدارو چه دیدی شاید این وسطا ما هم چیزی کشف کردیم!!! توی همین حال و هوا بودیم که رسیدیم به ایستگاه اتوبوس و چشممان به جمال چارده پونزده تا هموطن روشن گردید که اگردر داخل اتوبوس دو سه تا مالایی و چینی نمیبودن به واقع توهم میزدم که الان توی ایرانم!!! نمیدونم باید خوشحال باشیم از دیدن این همه ایرانی یا ناراحت از اینکه کلی از ایرانیا دارن میرن به کشورهای دیگه و خیلی از اونایی هم که موندن اندر عوالم سفر به دیگر سو هستن!

حالا احتمالا" آب داخل قابلمه جوش آمده و بادمجانها قدری نرم گردیده پس کشک را هم به آن می افزاییم تا با هم دیگر بپزن!

تیم افشین خان قطبی هم باخت و بازم دست ما به هیچی نرسید!!! فقط من موندم توی این انتخاب اسم شاهزده های پارسی!!! که چطور تا دیروز اسم شاه و شاهزاده میومد فحش و بدو بیراه نثارشان میشد یا هرچی از دوران پادشاهی ایران زمین باقی بود کم کم داره از خاطرات محو میشه بعد میان به بازیکنان تیم ملی لقب شاهزاده های پارسی میدن!!! فکر کن! امشب قصد نداریم بحث فوتبالی راه بندازیم ولی یه دو سه تا مطلب لازم بود عرض کنم راجع به انتقاداتی که از تیم ملی شد: اول اینکه گفتن که این افشین خان امپراطور وعده هاست ! اصلا" قصد ندارم ازش دفاع کنم ولی به نظرمن اون تلاش کرد که این مفهوم بردن را با مثبت اندیشیش به تیم القا کنه و اصلا کار بدی که نکرد هیچ خیلی هم کار خوبی کرد که هی وعده برد داد تا همه باورشون بشه که میتونن! بعدشم به قول علی آقا پروین! اونا با جت پیش میرن ما با موتور گازی!!! و یا به قول ناصر خان حجازی دوره با غیرت و تعصب قهرمان شدن گذشته .الان دیگه امکانات برنامه ریزی صحیح حرف اول رو میزنه! بالاخره همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید دیگر!!! حالا هم که باختیم همه دارن میزن تو سر و کله هم که تقصیرارو بندازن گردن یکی دیگه!

در این مرحله پیاز داغ را نیز به مخلوط بالا اضافه میکنیم. کمی نعناع هم در داخل مقداری روغن تفت داده، آنرا نیز اضافه مینماییم. و میگذاریم تا مخلوط خوب بپزد و آبش هم کم شود.

امشب خداییش نمیخواستیم گیر بدیم ولی نمیذارن که! ماشالا فرت و فرت سوژه تولید میشه!!! کلا" به خودکفایی رسیدیم توی این زمینه! یکی از حضرات یک نسخه پیچیدن واسه جوونا در زمینه حل مشکلات جنسی که خدایی آدم انگشت به دهن میمونه!!! الایحال این نیمچه شعر زیر یا هرچی که اسمشو میذارین، بخونین تا بعد!

گفتند که در شهر ، شیخی خانه دارد
وز کراماتش کرده خلق را جمع ،به گرداگرد خویش
گر روی تو سراغش ، مشکلت حل گردد
راه حل ها میدهد، انگشت گیری بر دهان خویش
رخصتی یافتیم تا رویم به سرایش
تا بیابیم چاره از برای مشکل خویش
گفتمش یا شیخ سنم از سی فراتر رفته
لاکن نیافته ام همسری از برای خویش
هر شب و روز و هر صبح و شام، بیم آن دارم
نشوم خام و اسیر نفس اماره خویش
گفتا ای جوان، چاره دردت به دستان منست
گوش گیر تا کنی باز گره، از مشکل خویش
توصیه اینست نخوری زیاده از حد، تو غذا
دم به دم روزه گیری از برای سلامت خویش
نخوری هر هله هوله که به دستت برسید
هی نبندی غذای رنگ به رنگ بر شکم خویش
تو نپوش هرگز لبلس تنگ و چسبان
در موال و حمام هم نکن، تو لباس از تن خویش
دختران را تو نبین، دید نزن
نرو به مهمانی یا به پارتی ، با یاران عزب خویش
یا برو کار میکن یا که ورزش
تا نشانی تو عرق، بر پیشانی خویش
آریانا گر خواهی یک در دنیا، صد در آخرت بینی
بهتر آنست ریاضت کشی در همه عمرخویش

در این زمان کشک بادمجان ما که آب آن نیز تمام گردیده و با روغنی که دردرون پیاز داغ و نعناع داغ اضافه شده بود اندکی تفت بدیده است، آماده نوش کردن است.
پس نویس یکم: ببخشید دیگه اگر یه کم زیادی چرندیات نوشتیم. فی البداهه اومد گفتیم بنویسیمش!!! ولی خدایی مشکل ما که کلا" با این نسخه حل شد مشکل شمارو نمیدونم!!!
پس نویس دویم: یکی از دوستان فرمودن کشک بادمجانی که سرخ نشده باشه حال نمیده!
پس نویس سیوم: یکی از دوستان هم فرمودن کشک بادمجان بدین سبک مختص کرمانیهاست. ما که نمیدونیم اگر کسی میدونه به ما هم بگه مطمئن شیم.!!!
پس نویس چهارم: ما هم میگیم اینم امتحان کنید بدک نمیشه!!!
خوب دیگه ما بریم یه کنج عزلتی چیزی پیدا کنیم تا این کشک بادمجونمون ته نگرفته بخوریمش!!!

قربون همتون

۸ نظر:

  1. daghighan in sabke kashke bademjone kermanihast va eine hamin ghaza ro ba kado ham dorost mikonan behesh migan kashke kado. hamsare man kermaniye va daghighan diroz be hamin sabk bademjonaye nazanine mano kharab kard nazasht sorkh konam be sabke tehrani dorost konam:D

    پاسخحذف
  2. @مهناز: سلام
    هاهاهاها!!!!
    خیلی باحال بود!!! پس باز مجبور شدی کشک بادمجون به سبک کرمانی بخوری!!! دیشب عجب کشک بادمجان خورانی بوده ها!!! همه کشک بادمجون داشتن ظاهرا"!!!
    ولی مرسی از اطلاعاتت!!!

    پاسخحذف
  3. سلام بر دوست بسیار عزیزم !
    سبک طبخ کشف بادمجان (ببخشید کشک بادمجان؛نکنه صد آزمایشی که کردید همین کشف کشک بادمجان بوده؟؟ که به نتیجه نرسیده)ولی خدائیش این سبک پخت شما هر چی باشه خیلی خوش مزه ست.من سعادتی داشتم در غربت ولایت کشک بادمجون دست پخت شمارا بخورم.انصافا خیلی خوشمزه بود؛حیف که کم بود؛سیر نشدم.

    پاسخحذف
  4. سلام بر جناب نبضگیر
    قربان امیدوارم فقط اون کسالت بعد از سفرتون ربطی به این کشک بادمجان ما پیدا نکرده باشه!!!
    قربون شما

    پاسخحذف
  5. سلاااااااااام جناب آقای مهندس آشپز
    احوالات برادر.می بینم که درست مثل آشپزهای واقعی در حی« آشپزی به همه چیز فکر می کنی الا غذایی که داری می پزی.
    علی الیحاله موید باشید برادر.
    در ضمن رفقا راست میگن که بدون سرخ کردن کشک بادمجون نمی چسبه.

    پاسخحذف
  6. سلام عزیز جان برادر!
    من موندم توی پست ایندفه ما این همه چیز نوشتیم همه چسبیدن به همون کشک بادمجونه!!!
    ولی الاایحاله کشک بادمجان از هر نوعش میخوری نوش جانت برادر!

    پاسخحذف
  7. سلام،
    ممنون که به وبلاگ من سر زدین
    کشک بادمجان هم نوش جان! متاسفانه من به بادمجان حساسیت دارم ;) اما عاشق کشک کدو هستم...
    :)

    پاسخحذف
  8. @الی: مرسی از اینکه از اینورا تشریف آوردین! منور فرمودین کلبه درویشی مارو!! احیانا" شما هم کرمانی هستین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    برقرار باشی هموطن

    پاسخحذف